כך תתמודדו נכון עם חרדה ודכאון

כאשר אנו מדברים על כאב פיזי, אנחנו מודעים לאזור הכאוב ואנחנו מרגישים זאת בבירור. כאב רגשי – זה כבר סיפור אחר- שכן רק לאחר תקופה מסוימת של זמן אנחנו עשויים בכלל להבחין בו. אנחנו לא בהכרח נצליח לזהות שאנחנו במצב מסוכן, אלא רק כאשר נעבור איבחון ע"י גורם מקצועי.

טיפול עבור חרדה ודיכאון

במחצית מהאנשים שאובחנו עם דיכאון גם חווים חרדה. טיפול בדיכאון מתרחש בשתי רמות. הראשונה היא פגישה שבועית עם גורם מקצוע דוגמת פסיכולוג ואולי פסיכיאטר. רמה זו כוללת הערכה שבועית, הקשבה למטופל, הדרכה והכוונה פסיכולוגית, הקניית כלים להתמודדות עם מצבים נפשיים שונים. הרמה השנייה כוללת טיפול תרופתי שמטרתו לאזן תהליכים כימיים בגוף שלנו, במידה ויש צורך, על מנת לייצב את הבריאות הכללית.

כיצד לזהות חרדה או שמא דיכאון

מרביתנו שמענו על התופעה של דיכאון או חרדה, אך לא בהכרח ברור לכולנו ההבדל ביניהם.

סימפטומים עבור דיכאון:
(בשביל לקבוע אילו האדם מצוי בדיכאון, הוא צריך לחוות לפחות חמישה סימפטומים במשך שבועיים לכל הפחות).
1. חוסר עניין או שמא רצון לקחת חלק הפעילויות מהנות.
2. מצב רוח רע.
3. חוסר אנרגיה, איטיות רבה יותר מהרגיל בתגובות.
4. תחושת חוסר אונים, אשמה ו/או חוסר תקווה.
5. תיאבון מוגבר או שמא ירידה בתיאבון.
6. עבור מקרים קיצוניים ובתוכה דיכאון, מחשבות אובדניות.

סימפטומים עבור חרדה:
1. חרדה ורצון לנוע מקניון לקניון.
2. תחושה אפקטיבית של חרדה במהלך בימינו.
3. התחושה ובתוכה המתח הפיזי השרירים עבור הגוף.
4. הפרעות שינה.
5. תחושה מתמדת של עצבנות.
6. חוסר אפשרות להתרכז במטלה קונקרטית.